Ivalo Creative
Toimistot

Ivalo Creative voitti Arabian muumibrändin kilpailutuksen

27.6.2022 11:15
Toni Rajamäki
Mainostoimisto vakuutti muun muassa kansainvälisellä potentiaalillaan.

Ivalo Creative Agency on voittanut Fiskars Groupiin kuuluvan Arabian kilpailutuksen, jossa etsittiin yhtiön muumibrändille – Moomin by Arabialle – uutta markkinointikumppania. Moomin by Arabia tunnetaan muun muassa Muumi-mukeista ja -lautasista.

Ivalo vakuutti Arabian muun muassa kansainvälisellä potentiaalillaan. Muumibrändi elää voimakkaasti Pohjoismaiden lisäksi myös Aasiassa, missä brändillä on vahva tahto kasvaa.

– Ivalo Creativen luova näkemys teki meihin ison vaikutuksen. Toimisto myös osoitti paitsi pystyvänsä kansainvälisen tason luovaan suunnitteluun myös tukemaan meitä strategiatyössämme ja globaalin brändin rakentamisessa, Moomin by Arabian brändimarkkinoinnista globaalisti vastaava Katariina Nyqvist (kuvassa oikealla) kertoo tiedotteessa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Markkinointia johdetaan Suomesta käsin, mutta Ivalo tekee yhteistyötä kansainvälisten kumppaniensa kanssa.

– Esimerkiksi Kiinassa myös maan sisällä on isoja eroja. Japanissa taas on käynnissä yhteiskunnallisia mullistuksia, kuten naisten aseman paraneminen ja vapaa-ajan roolin kasvu. Muumien tunnettuus vaihtelee markkinoittain, ja esimerkiksi Suomessa ja Ruotsissa side Muumeihin on vahva ja liittyy Muumikirjallisuuteen ja Tove Janssonin taiteelliseen perintöön. Toisissa markkinoissa Muumit taas liitetään enemmän lasten tuotteisiin, kertoo Ivalon strategia- ja liiketoimintajohtaja Jenna Vaartimo (vasemmalla).

Vuoden alusta alkanut yhteistyö huipentuu kohta ensimmäisiin yhteisiin kampanjakonsepteihin Suomessa ja ulkomailla.

– Maailma tarvitsee tällä hetkellä muumeja ja muumifilosofiaa enemmän kuin koskaan! Olemme myös todella innoissamme siitä, että olemme onnistuneet vahvistamaan kansainvälistä portfoliotamme, Vaartimo jatkaa.