fbq
ökylohi

Voitto kotiin! Seiskan mainokset palkittiin vuoden parhaina Suomessa – nämä kehutut spotit naurattavat

Seiska vei pääpotin Suomen merkittävimmässä radiomainoskilpailussa, Kaiku-kisassa.

Kilpailun voittajat julkistettiin torstai-iltana (16.3.). KaikuGaalassa palkittiin viime vuoden parhaat mainokset kahdeksassa eri kategoriassa. Tuotteet-kategorian voittanut Seiskan "Sananen viikonvaihteeksi" palkittiin kilpailun Grand Prix -pääpalkinnolla. Vuoden radiomainostajan palkinnon vastaanotti Hesburger.

Tämän vuoden Kaiku-kilpailuun ilmoitettiin yhteensä 139 radiomainosta, joista markkinoinnin, mainonnan ja viestinnän ammattilaisista koostuva tuomaristo valitsi kahdeksan eri kategorian voittajat. Palkinnot jaettiin myös Vuoden radiomainostajalle, Vuoden ääninäyttelijälle, Vuoden tuotantoyhtiölle, Vuoden mainostoimistolle sekä Vuoden mediatoimistolle.

Seela Sella ja Juha Hyppönen saivat elämäntyöpalkinnot pitkäaikaisesta työstään radiomainonnan hyväksi.

Juttu jatkuu ilmoituksen jälkeen
Ilmoitus päättyy

Kaiku-kisan tuomariston puheenjohtaja, Folk Finlandin toimitusjohtaja Pia Dahlman kehui Seiskan mainoksia nerokkaiksi.

- Tämän vuoden Kaiku-kisaan lähetettyjen töiden taso vaihteli melkoisesti, joten joukosta erottui selkeä parhaimmisto, joissa korostuivat insight, hieno käsikirjoitus ja laadukas tuotanto. Mielenkiintoisen ja värikkään keskustelun jälkeen tuomaristo olikin ilahduttavan yksimielinen voittajista, Dahlman paljasti.

- Grand Prixin voittanut Seiskan spotti oli kaikessa yksinkertaisuudessaan nerokas. Onko mitään vetoavampaa kuin brändi, joka uskaltaa nauraa itselleen? Ja tekee sen vielä niin, että kaikkia muitakin naurattaa. Varsinkin tänä aikana, kun me kaikki kaipaamme jotain, joka saa hymyn huulille.

Seiskan Grand Prix -voittajamainos vakuutti koko Kaiku-tuomariston, jonka voittajaperusteluissa luki: ”Kukaan tuomariston jäsenistä ei tunnusta olevansa kohderyhmää. Pois se meistä! Voittajatyö onnistui silti uiskentelemaan jokaisen raatilaisen sydämeen kuin ökylohi konsanaan.”

”Tämän vuoden Grand Prix -kampanja pystyi tekemään maan tunnetuimmasta ennakkoluulomediasta sivistyksellisesti ja kultivoidusti, jopa ylevästi hauskaa mainontaa. Oivaltava ja hauska työ muuttaa mielikuvaa ja matematiikkaa: nimittäin ennen seiska oli seiska, nykyään seiska on kymppi.

Seiskan radiomainokset toteutti markkinointitoimisto Ivalo Creative. Nyt palkittuja mainoksia kuultiin vuoden 2022 aikana eri radiokanavilla sekä kuvamuodossa myös tv:ssä ja ulkomainonnassa kautta maan.

Kaiku-radiomainoskilpailun tavoitteena on kehittää suomalaisen äänimainonnan tasoa, kohottaa tekijöiden ammattitaitoa sekä lisätä suomalaisen äänimainonnan arvostusta.

Juttu jatkuu ilmoituksen jälkeen
Ilmoitus päättyy