Moomin By Arabia Ivalo vei Muumin maailmalle

Moomin by Arabia nostettiin vuonna 2021 Fiskars Groupin brändihierarkiassa ”voittavien brändien” kategoriaan, ja sille asetettiin kunnianhimoiset globaalit kasvutavoitteet. Ensimmäisessä vaiheessa kasvua haetaan Pohjoismaissa, Japanissa ja Kiinassa. Seuraavassa vaiheessa UK ja US markkinoilta. Fiskars valitsi kilpailutuksen kautta Ivalon brändin globaaliksi lead agencyksi.

Yhteistyö alkoi leanisti toteutetulla brändistrategian rakentamisella. Osallistimme Ivalon ja kumppanitoimistojemme asiantuntijoita kaikilta avainmarkkinoilta Pohjoismaista ja Aasiasta. Loimme yhdessä vahvan pohjan, jonka päälle on rakennettu eri maiden viestintä- ja markkinointikonsepteja heidän kulttuuriset erityispiirteensä huomioiden.

Ivalo toimii Moomin by Arabian kumppanina kaikessa markkinointiviestinnässä kaikilla avainmarkkinoilla. Yhdessä ovat rakentuneet mm. brändin uusi visuaalinen ilme, markkinointistrategia, sosiaalisen median strategia, vaikuttajastrategia, kanavastrategia sekä asiakkuusmarkkinoinnin tulevaisuus. Ivalo suunnittelee myös kaikki Moomin by Arabian globaalit kampanjat tuotelanseerauksista kumppanuuksiin ja paikallisiin jalkautuksiin sekä osallistuu innovointiprojekteihin tuote-ja palvelukehituksen osalta. Sen lisäksi vastaamme päivittäin Moomin by Arabian sosiaalisesta mediasta ja asiakkuusmarkkinoinnista.