Loading cart contents...
View Cart Checkout
Cart subtotal:

Talenom on Suomen suurimpiin kuuluva taloushallinnon palveluja tarjoava pörssiyritys. Sen kohderyhmää ovat pk-yritykset ympäri maan. Brändiuudistus toteutettiin uuden liiketoimintastrategian jalkautuksen työkaluksi.

Uudistuksen merkittävimmät muutokset olivat emotarina, visuaalisuus sekä Talenomin tapa puhua äärimmäisen tylsäksi koetusta tilitoimisto-osaamisestaan. Uusi brändi muuttui perinteisestä faktavetoisesta puhujasta tarinoiden synnyttäjäksi ja niiden kertojaksi. Se lopetti messuamisen omasta osaamisestaan ja ryhtyi kertomaan tarinoita asiakkaistaan ja heidän intohimostaan yrittämiseen.

Talenom sai uudeksi asiakaslupauksekseen ”Yrittämisen iloa”, joka kommunikoi Talenomin olemassa olon tarkoituksen: vapauttaa yrittäjä hankalista taloushallinnon töistä nauttimaan itse yrittämisestä ja omalla työllä menestymisestä. Visuaalisuus tuotiin virastomaisuudesta lähemmäs kuluttajabrändinomaista iloa ja eläväisyyttä.

”Yrittämisen iloa” kääntyy puhutteleviksi kampanjoiksi. Vuoden 2018 Yrittäjän päiväksi suunniteltu kampanja liikutti ja aktivoi kymmeniä tuhansia yrittäjiä ympäri Suomen. Yrittäjän päivä oli viikon puhutuin aihe Twitterissä ja #ylpeäyrittäjänlapsi oli puhutuin topic sen sisällä. Talenom myös tuplasi myyntinsä kampanjan aikana.

IVALO Creative toimii ST1:n strategisena ja kokonaisvaltaisena kumppanina. Työtä tehdään hiotulla yhteisellä prosessilla asiakkaan ja Nörr3n kanssa.

Yhteistyö aloitettiin emotarinan luomisella ja brändilupauksen kiteyttämisellä. Niillä määriteltiin koko St1-brändin ydin. St1 positoitiin bensayhtiön sijaan energiayhtiöksi ja uudeksi brändilupaukseksi kiteytyi Puhtaan energian tekijä. Se oli lupaus tehdä puhtaampaa energiaa sekä kutsu kaikille ryhtyä puhtaan energian tekijäksi. Brändikampanjasta siirryttiin taktisempaan tekemiseen. Brändilupaus viitoitti tietä ja piti huolen, että eri kampanjaelementit rakensivat yhtä ja samaa brändiä. Luovalla ja dataa hyödyntävällä mediasuunnittelulla varmistimme, että kampanjaviestit löysivät juuri oikeat kohderyhmät.

Brändin-
kirkastustyö

Uusien tulospohjaisten
kanavien setup

Tavoitteiden määrittely
ja seuranta

Tulospohjaisten ja
kuluttajapuolen
Always On

BtoB-puolen
asiakaspolku-kartoitus

Rakennettu
tekemisen malli

Dashboardien
kehitys

BtoB-puolen liiketoiminnan
tavoitteisiin perustuva
toimenpidesuunnitelma

Kampanja-
kohtainen 360

Mainonnan seurannan
kehitys

Tulokset 2020

Mobiilitankkauslitrat
+100%

Uudet korttihakemukset –
Pohjoismaiden ennätys!

Mobiilitankkaajien
kasvu +163%

Väestöliiton klinikat

Kun muut klinikat keskittyvät esittelemään viestinnässään laboratorioita, kliinisiä hoitoja ja valkotakkisia, Väestöliitto käänsi asetelman toisin päin: myymään toivoa ja unelmaa ja puhumaan siitä mikä on kohderyhmälle merkitystä.

Video levisi niin sosiaalisessa kuin verkkomedioiden välityksellä välittäen toivoa lapsettomuudesta kärsiville.