Loading cart contents...
View Cart Checkout
Cart subtotal:

KALEVALA KORU – KUN KLASSINEN KORUBRÄNDI LÖYSI KADONNEEN SIELUNSA

Yhteistyömme Kalevala Korun kanssa alkoi sen 80-juhlavuoden aattona. Ennen niin vetovoimainen korubrändi oli vuosien varrella hukannut vähän kuin vahingossa tärkeimmän kohderyhmänsä: nuorehkot kaupunkilaiset naiset. Markkinointi keskittyi nostamaan valokeilaan yksittäisiä koruja Kalevala Korun brändin sijaan. Maailma oli kuitenkin muuttunut: maailma on täynnä erilaisia koruja ja jokaisella on mahdollisuus ostaa niitä yhdellä klikkauksella mistä päin maailmaa tahansa.

Juhlavuoden kunniaksi lähdimme etsimään Kalevala Korun kadonnutta sielua ja sanoittamaan sitä kaiken toiminnan lävistäväksi Emotarinaksi, eli brändistrategiaksi.

Tarina löytyi Kalevala Korun juurilta; se oli perustettu kunnianosoitukseksi suomalaiselle naiselle ja toimimaan naisen yhteiskunnallisen aseman parantamiseksi.

Syntyi suuri teema: ”Kesyttämätöntä kauneutta”. Sen alla tehtiin viraalina levinneitä manifesteja, sosiaalisen median markkinointia, vaikuttajayhteistöitä, PR:ää ja PR-stunteja. Synnyttipä se myös yhden Kalevala Korun myydyimmän korun, Suomen Naarasleijonan, jonka ensimmäinen ylpeä kantaja oli pop-tähti Alma.

Yhteistyön aikana Kalevala murskasi omia myyntiennätyksiään ja teki ensimmäisen vuoden aikana hämmästyttävän 19. sijan nousun ”Suomen kiinnostavimmat brändit” tutkimuksessa. Se valloitti uudelleen nuorten kaupunkilaisten naisten sydämet ja teki itsestään jälleen ajankohtaisen. Lisäksi sen mainontaa palkittiin laajalti koti- ja ulkomailla.

ESIMERKKEJÄ YHTEISTYÖSTÄ:

#kesyttämätön -kampanja

Naarasleijona -kampanja

19 SIJAN NOUSU

Arvostetuimmat brändit
-tutkimuksessa

MYYNTI-ENNÄTYS x 2

Kaikkien aikojen parhaat kuukausimyynnit

 

#1 

Verkkokaupan myydyin koru

17 500h

Brändin parissa
vietettyä tuntia

800 000+

Katselukertaa filmille

4216

jakoa pelkästään
Kalevala Korun
Facebook-sivulle

20 0000

Reaktiota

1,1 M

Ansaitun median
arvo

14,2

Kampanjan ROI

kalevala_koru1
finlayson-logo

FINLAYSON – Vastuulli-
suuden pieni jättiläinen

IVALO on Finlaysonin strateginen kumppani brändin rakentamisessa. Autamme sitä vahvistamaan vastuullisuusmielikuvaansa ja nostamaan brändipreferenssiä kohderyhmissä markkinointiviestinnän avulla.

Yhteistyö perustuu 360 asteiselle kanava-ajattelulle ja kattaa niin brändikampanjoinnit kuin taktisemmat lähdöt. Kampanjat suunnitellaan aina yleisön osallistaviksi. Hyödynnämme huomattavan paljon sosiaalista mediaa ja vaikuttajia sekä PR:ää. Kampanjoissa käytetään myös maksettua mainontaa ja ulotamme ideat aina kivijalkaan asti.

Yhteistyön aikana Finlayson on kasvattanut myyntiään yli 40% – koronasta huolimatta. Mielikuvamittauksissa se on noussut oman toimialansa vastuullisimmaksi brändiksi.

Esimerkkejä muista kampanjoista

finlayson-tekstiilivuori-huiput-LoRes
image (13)
Image from iOS (9)

Tiiviiseen yhteistyöhön perustuva kumppanuutemme kattaa kokonaisvaltaisesti sekä b2b- että b2c-puolten markkinointiviestinnän tarpeet. Olemme strateginen kumppani brändin rakentamisessa, vastaamme kampanjasuunnittelusta, niiden jalkauttamisesta sekä mainonnan seurannasta ja optimoinnista. Työmme ulottui myös brändirajojen yli luotuamme St1-, Shell- ja HelmiSimpukka-brändeille yhteisen kanta-asiakasmarkkinoinnin konseptin.

Kiteytettynä: Yhteistyön tuloksena syntyi selkeytetty bränditarina, joka auttaa asiakastamme kasvattamaan myyntiä.

Brändin-
kirkastustyö

Uusien tulos-
pohjaisten
kanavien setup

Tavoitteiden määrittely
ja seuranta

Tulospohjaisten ja
kuluttajapuolen
Always On

BtoB-puolen
asiakaspolku-kartoitus

Rakennettu
tekemisen malli

Dash-
boardien
kehitys

 

BtoB-puolen liiketoiminnan
tavoitteisiin perustuva
toimenpidesuunnitelma

Kampanja-
kohtainen 360

Mainonnan
seurannan

kehitys

Tulokset 2020

Mobiilitankkauslitrat
+100%

Uudet korttihakemukset –
Pohjoismaiden ennätys!

Mobiilitankkaajien
kasvu +163%

TALENOM – Suomen erottuvin tilitoimisto

IVALO on toiminut Talenomin strategisena brändinrakennuskumppanina jo vuodesta 2017 lähtien. Pörssissä raketoinut Talenom on kasvanut huimaa vauhtia. Sen kohderyhmää ovat pienet ja keskisuuret yritykset kaikkialla Suomessa.

Keskeinen oivallus brändin taustalla oli laskea etäinen ja vaikeaselkoinen tilitoimisto norsunluutornistaan ja asemoida se yrittäjien arkeen tasavertaiseksi kumppaniksi ylä- ja alamäkiin. Lopetimme puhumasta kirjanpitämisestä ja aloimme kertoa yrittäjien tarinoita. Brändin identiteetti tuotiin lähelle kuluttajabrändejä: värikkyys, simppelit palvelulupaukset ja kannustava tone of voice tekivät siitä rohkaisevan ja helposti lähestyttävän.

Markkinointiviestinnässä kerromme samaistuttavia ja tunteisiin vetoavia tarinoita yrittäjien maailmasta. Juhlimme onnistumisia ja elämme tunteella vaikeita hetkiä. Markkinointiviestinnässä halutaan osallistaa kohderyhmät kampanjointiin hyödyntämällä sosiaalista mediaa ja PR:ää.

Seuraavaksi Talenom kansainvälistyy avaten Ruotsin, Saksan ja Espanjan markkinat. IVALO jatkaa strategisena kumppanina myös kansainvälistymisessä.

”Yrittämisen iloa” kääntyy puhutteleviksi kampanjoiksi. Vuoden 2018 Yrittäjän päiväksi suunniteltu kampanja liikutti ja aktivoi kymmeniä tuhansia yrittäjiä ympäri Suomen. Yrittäjän päivä oli viikon puhutuin aihe Twitterissä ja #ylpeäyrittäjänlapsi oli puhutuin topic sen sisällä. Talenom myös tuplasi myyntinsä kampanjan aikana.

Strateginen kumppanuus

Ivalo Creative Agency on toiminut Metsä Groupiin kuuluvan Metsä Forestin strategisena kumppanina jo vuodesta 2014. Metsä Forest vastaa Groupin puunhankinnasta sen omistajajäseniltä.Yhteistyön tavoitteena on kehittää koko asiakaskokemusta. Metsä haluaa lähemmäs ja yhä tärkeämmäksi kumppaniksi suomalaisille metsänomistajille. Siksi brändistrategian rakentamiseen osallistettiin Metsän omistajajäseniä; tavallisia suomalaisia metsänomistajia.

Markkinointiviestinnässä yli 100 000 suomalaiselle metsänomistajalle hyödynnämme pääasiassa Metsän omia digitaalisia viestintäkanavia, Metsän digitaalisia jäsenpalveluja ja asiakasmedioita. Keinovalikkoon kuuluvat mm. PR-stuntit, mainonta, palvelumuotoilu ja viestintä. Rajusti Suomeen investoineen Metsän puunhankinnan tarve kasvaa tulevaisuudessa. Siksi myös yhteistyömme syvenee vuosi vuodelta.