SUODATA
Kaikki VisionsCultureEmotarina™DesignMarketing
Design

The Lioness of Finland

View case
Marketing

Vierumäki

Mielikuva Vierumäestä oli jämähtänyt vahvasti huippu-urheilukeskeiseksi, vaikka paikka tarjosi monipuolista hupia ihan kaikille. Ivalo auttoi Vierumäkeä pääsemään vapaa-ajan viettoaan pähkylöivän kansan harkintakoriin.

Lue lisää
Design

Zigmund

Ivalo suunnitteli palvelulle psykoanalyysin kehittäjän nimellä leikittelevän nimen Zigmund. Lupaus “Zigmund auttaa valkkaamaan, kun alat palkkaamaan” vihjaa, että kyseessä on palvelu, joka auttaa työnhakijaa palkatessa.

Lue lisää
Design

M2

Uuden yrityksen perusidea oli edullisten kotien tarjoaminen pienituloisille ja opiskelijoille. Brändin ytimessä oli alusta asti hyvän tekeminen. Ideoimme uudelle yritykselle nimen ja lupauksen: “M2 – Kaupungin reiluimmat neliöt”.

Lue lisää
Culture

Vahanen

Vahanen on suomalainen kiinteistö- ja rakennusalan konsultti ja moniosaaja. Kun työpaikassa viihtyy ja tekijöiden kesken on hyvä meininki, tuppaa se näkymään vahvasti myös työn jäljessä. Ajatuksen pohjalta luotiin rekrymarkkinoinnin konsepti lanseeraussuunnitelmineen, uudelleen muotoiltu työnantajalupaus sekä konseptista kumpuavia henkilöstökokemusta muotoilevia tekoja.

Lue lisää
Design

POP Pankki

POP Pankki valitsi Ivalon kumppanikseen kirkastamaan maakuntien pankiksi mielletyn finanssialan toimijan emotarinaa ja ilmettä. Visuaalinen ilme on viety niin verkkosivustolle, mobiilipankkiin, konttoreihin, markkinointiviestintään kuin erilaisiin yrityksen esitysmateriaaleihinkin.

Lue lisää
Culture

Gofore

Taistelu osaavista, senioritason työntekijöistä on milteipä veristä ja niinpä Gofore keksi poistaa yhden työpaikan vaihtamisen esteen: työkavereiden vaihtamisen. Ivalon tehtävä oli laatia Goforelle rekrytointikampanja, joka kasvattaisi samalla myös yrityksen tunnettuutta ja parantaisi työnantajamielikuvaa.

Lue lisää
Visions

Shell Palvelumestari

Ivalon luovat voimat päästettiin valloilleen ja syntyi Shell Palvelumestarin markkinointiviestinnän konsepti, jonka avulla suomalaiset yhytettiin ottamaan palvelua vastaan. Konsepti kiteytettiin sanoihin: “Antaudu palvelulle.”

Lue lisää
Design

Perho

Perho Liiketalousopisto syntyi vuoden 2017 alussa, kun Ravintolakoulu Perho, Helmi Liiketalousopisto ja Haaga-Perho yhdistyivät uudeksi ammatilliseksi oppilaitokseksi. Ivalo valikoitui auttamaan uuden koulun tunnetuksi tekemisessä ja suunnittelemaan brändiä lähestulkoon puhtaalta pöydältä.

Lue lisää
Design

Lukuliike

Lasten ja nuorten lukutaito Suomessa oli laskenut tasaisesti jo kymmenen vuotta. Keväällä 2018 Opetus- ja kulttuuriministeriön perustama Lukutaitofoorumi pyysi Ivalolta apua lukemisen kansanliikkeen luomisessa. Brändäsimme Lukuliikkeen, valtakunnallisen katto-organisaation erilaisille lukutaitoa kehittäville hankkeille.

Lue lisää
Design

JSN

Maailma tulvii disinformaatiosta ja valemediat pauhaavat. Ihmiset eivät enää erota aitoa uutista väärästä ja koulusivistynytkin kansa on alkanut suhtautua kaikkiin medioihin potentiaalisina valemedioina. Jotta media voisi kertoa olevansa luotettava, me loimme Vastuullisen journalismin merkin.

Lue lisää
Design

Bravedo

Kasvua ilman kompromisseja. Rohkeutta ilman pelkoa. Autoimme Barona Groupia syntymään uudelleen rohkeiden yritysten yhteisönä, Bravedona. Loppu on kaikkea muuta kuin historiaa.

Lue lisää
Design

Venn

”Maailmassa ei ole mitään tärkeämpää kuin viini ja ystävät”. IVALO suunnitteli ravintola VENNille visuaalisen identiteetin. Kohotamme maljan ystäville, elämälle ja viinille. Skål!

Lue lisää
Design

Coffee House

Löysimme Coffee Houselle uuden lämminhenkisen bränditarinan ja sitä tukevan visuaalisen identiteetin.

Lue lisää
Marketing

#ylpeäyrittäjänlapsi

Yrittäjät tuntevat usein syyllisyyttä siitä, että yrittäminen vie aikaa perheeltä. Talenom halusi antaa heille toisenlaisen näkökulman.

Lue lisää
Design

Talenom

Talenom halusi uudistua ja lähestyi meitä taskussaan uusi lupaus yrittämisen ilosta. Me puhalsimme yrittämisen ilon mm. Talenomin visuaaliseen identiteettiin.

Lue lisää
Marketing

Siivousihmisten heimo

Tiedätkö sen ihanan tunteen, kun koti on puhdas? Siinä tapauksessa saatat olla siivousihminen. KiiltoClean kokoaa Suomen siivousihmisten heimon Facebookiin.

Lue lisää
Marketing

#Kesyttämätön

Etsimme ja löysimme yhdessä Kalevala Korun suuren tarinan. Kiteytimme tarinan uudeksi lupaukseksi ja markkinointiviestinnän konseptiksi. Autamme kertomaan tarinaa, kaikissa kanavissa, jokaisessa kohtaamisessa. Viemme sen luihin ja ytimiin.

Lue lisää
Marketing

Reima Kidventure

Lastenvaatevalmistaja Reiman uuden malliston lanseerauskampanjassa pääosissa olivat eri ikäiset lapset, liikkumisen ilo sekä Lapin maaginen luonto.

Lue lisää
Marketing

Jäärähuolto

Lue lisää
Marketing

#Joulurauhaa

HOK-Elannon toimintaan kuuluu olennaisena osana yritysvastuullisuus ja aktiivinen toimiminen paikallisella tasolla asiakasomistajiensa hyväksi. 110-juhlavuoden kynnyksellä HOK-Elanto halusi tarinallistaa vastuullisuutensa näkyvästi. Ratkaisuksi haluttiin mieluummin konkreettinen, puheenaihetta tarjoava teko kuin mainontaa.

Lue lisää
Emotarina™

Vahva emotarina auttoi Kalevalaa uudistumaan

Kalevala Koru löysi itsensä tilanteesta, jossa se oli menettänyt täysin sille elintärkeän nuorten naisten kohderyhmän. Myynti oli laskenut vuosi toisensa perään. 80-juhlavuotensa kynnyksellä se aloitti brändiuudistuksen Ivalo Creative Agencyn kanssa. Yhteinen strategiatyö synnytti vahvan emotarinan, jonka pohjalta Kalevala Koru uudisti markkinointiviestinnän konseptin, design strategian, viestintästrategian ja kanavastrategian, sekä ulotti sen myös oman yrityskulttuurinsa muotoiluun.

Brändiuudistuksen lanseeraus palkittiin vuoden parhaana verkkokampanjana, some-kampanjana, integroituna kampanjana sekä filminä. Lisäksi se raivasi tiensä maailmalla sekä Golden Drumin että New York Advertising Awards -kilpailujen finalisteihin.

Lue lisääKatso manifestin muotoon kiteytetty emotarina
Emotarina™

Emotarina Silmäaseman brändiuudistuksen pohjalla

Silmäasema halusi uudistaa brändinsä juuri ennen listautumistaan pörssiin. Tavoitteena oli irrottaa sen brändi optisen alan hintavetoisesta kilpailusta ja alkaa kommunikoida lisäarvoa, jota se tuotti asiakkailleen tarjoomallaan. Silmäaseman emotarinasta muotoutui sen asiakkaiden tarina: Elämä on näkemisen arvoinen. Silmäasema auttaa asiakkaitaan kaikissa silmäterveyden kysymyksissä lapsuuden ensimmäisistä laseista aina vanhuuden kaihileikkauksiin asti. Brändiuudistus ulottui markkinointiviestinnän konseptista asiantuntijapalveluiden muotoiluun, myymälä designiin ja digitaalisten palveluiden suunnitteluun.

Emotarina markkinointiviestinnässä ›