Loading cart contents...
View Cart Checkout
Cart subtotal:

Lähtökohdat ja luova ratkaisu

Beely on uudenlainen yksityisleasing-palvelu, jonka tavoitteena on pelastaa suomalaiset auton omistamisen aiheuttamilta murheilta.

Yritys halusaa tehdä rohkeaa ja erottuvaa markkinointia. Sen haasteena oli kuitenkin vajavainen data asiakkaistaan ja asiakaskunnan käyttäytymisestä. Tunnistimme kaksi toisistaan poikkeavaa potentiaalista kohderyhmää: naiset, jotka eivät saaneet toivomaansa palvelua autoliikkeissä, sekä paljon autoilevat ja perinteisestikin ajattelevat miehet. Tehtävämme oli kasvattaa myyntiä näissä kohderyhmissä ja kerätä samalla mahdollisimman paljon tietoa kohderyhmien käyttäytymisestä tulevia toimenpiteitä varten.

Loimme kaksi rinnakkaista konseptia, joita testattiin käytännössä molemmissa kohderyhmissä niin digitaalisissa kuin offline-kanavissa.

Tulokset

+700 %

Sivustoliikenne

+150 %

Myynti

10 x

Liikevaihto

+375 %

Asiakkuudet

Ilmeuudistus ja Kasvupolun rakentaminen

Yhteistyö Beelyn kanssa jatkui ilmeen kirkastamiselle kohti kansainvälisiä markkinoita. Tavoitteena oli Beelyksi tunnistettava ilme, joka erottuu kilpailukentästä ja kommunikoi Beelyn brändiattribuutteja: rohkea, helposti lähestyttävä, erottuva.

Ilme pidettiin simppelinä ja raikkaana erottuvuuden ja helposti sovellettavuuden vuoksi. Kun ilmeen elementit rajoitetaan muutamaan tymäkkään perusasiaan, on sen ympärille helppo rakentaa mitä tahansa viestintää.

Samaan aikaan ilmeen kanssa rakennettiin Beelyn Kasvupolku: tavoitteisiin pohjautuva, jatkuvasti optimoitava digimarkkinoinnin toimintatapa ja konsepti.

Mitä ja miten

Aloitimme Kasvupolku-hankkeen nykytilan analyysillä, jossa tarkensimme tavoitteet ja loimme vuosikellon sekä brändikampanjoille, että jatkuvalle näkyvyydelle. Tämän lisäksi rakensimme always-on konseptin, joka toimii kanavariippumattomasti sekä hypertaktisessa, että preferenssin kasvattamiseen tähtäävässä tekemisessä.

Ostamme ja raportoimme Beelyn jatkuvan SEM-, some- ja ohjelmallisen display-mainonnan, joten pystymme seuraamaan ja optimoimaan kampanjoita luovasta työstä aina mediaratkaisuihin asti.

Tähän mennessä olemme pystyneet kasvattamaan sivuston kävijämäärää yli 200% vuoden takaiseen ja konversioita 147%.

Sarjakuvakonseptin jatko

Käytännön konseptitestauksessa Beelyn markkinointiviestinnän konseptiksi valikoitunut sarjakuvakonsepti jatkui tammikuussa 2021. Asiakkaan toiveena oli entistäkin räväkämpää ja huomiota herättävämpää markkinointia.

Tulokset:

Myynti autoalalle hiljaisena ajanjaksonsa  +92%, 1/5 Beely-autoilija kokonaan uusi autonomistaja sekä sivustoliikenne kasvoi  +700%