Loading cart contents...
View Cart Checkout
Cart subtotal:

Lähtökohdat ja luova ratkaisu

Beely on yksityisleasing-palvelu, jonka tavoitteena on pelastaa suomalaiset auton omistamisen aiheuttamilta murheilta.

Yritys halusi tehdä rohkeaa ja erottuvaa markkinointia. Sen haasteena oli kuitenkin vajavainen data asiakkaistaan ja asiakaskunnan käyttäytymisestä. Tunnistimme kuitenkin kaksi toisistaan poikkeavaa potentiaalista kohderyhmää: naiset, jotka eivät saaneet toivomaansa palvelua autoliikkeissä, sekä paljon autoilevat ja perinteisestikin ajattelevat miehet. Tehtävämme oli kasvattaa myyntiä näissä kohderyhmissä ja kerätä samalla mahdollisimman paljon tietoa kohderyhmien käyttäytymisestä tulevia toimenpiteitä varten.

Loimme kaksi rinnakkaista konseptia, joita testattiin käytännössä molemmissa kohderyhmissä niin digitaalisissa kuin offline-kanavissa.

Yhteistyö Beelyn kanssa jatkui ilmeen kirkastamiselle kohti kansainvälisiä markkinoita. Tavoitteena oli Beelyksi tunnistettava ilme, joka erottuu kilpailukentästä ja kommunikoi Beelyn brändiattribuutteja: rohkea, helposti lähestyttävä, erottuva.

Ilme pidettiin simppelinä ja raikkaana erottuvuuden ja helposti sovellettavuuden vuoksi. Kun ilmeen elementit rajoitetaan muutamaan tymäkkään perusasiaan, on sen ympärille helppo rakentaa mitä tahansa viestintää.

Käytännön konseptitestauksessa Beelyn markkinointiviestinnän konseptiksi valikoitunut sarjakuvakonsepti jatkui tammikuussa 2021. Asiakkaan toiveena oli entistäkin räväkämpää ja huomiota herättävämpää markkinointia.

Tulokset

+700 %

Sivustoliikenne

+92 %

Myynti autoalalle hiljaisena ajanjaksona

1/5

Beely-autoilija kokonaan uusi autonomistaja

More work

TALENOM

Suomen nopeimmin kasvava tilitoimistoketju

KALEVALA

Klassinen korubrändi löysi sielunsa

SILMÄASEMA

Markkinajohtajaksi kolmasosabudjetilla

KIILTO

Sinäkin olet siivousihminen

VAASA

Pieni kaupunki, pieni budjetti, jättihuomio