Loading cart contents...
View Cart Checkout
Cart subtotal:

Vastuullinen kapinallinen

Kansainvälisten halpatekstiilejä myyvien jättien rinnalla Finlayson on pieni suomalainen haastaja. Kiehtova ja elinvoimainen brändi on sille kaikki kaikessa. Se uskoo vastuullisuuteen kilpailuetunaan.

Finlayson toimii yhdellä maailman vastuuttomimmalla toimialalla. John Lennon ja Yoko Ono vastustivat Vietnamin sotaa aikoinaan sängystään Bed in for Peace -tempauksellaan. Vastuuton tekstiiliteollisuus tappaa tänä päivänä enemmän ihmisiä kuin sodat yhteensä.

Syntyi Finlaysonin Bed Peace. Finlaysonin vuoden suuri teema, johon kietoutuvat niin brändinrakentaminen kuin mallistolanseeraukset ja taktinen mainonta. Tavoitteenaan rakentaa vastuullisuus-mielikuvaa, vauhdittaa kaikkien tuotteidensa myyntiä ja haastaa mukaan suomalaiset pohtimaan omaa kulutuskäyttäytymistään.

Bed Peace -kevät aloitettiin suurella viikon mittaisella sänkymielenosoituksella, johon osallistui finlaysonilaisten rinnalla suuri joukko erilaisia vaikuttajia. Sänkymielenosoitus tapahtui Stockmannin ikkunassa, josta se myös lähetettiin myös Insta- ja Fb-livenä maailmalle.

Bed Peace manifestoitiin Helsingin Sanomien etusivulla kuvalla, jonka koronarajoitusten vuoksi valokuvasi Nana Simelius ja etäohjasi hollantilainen Govert De Roos – sama mies, joka ikuisti myös Lennon ja Onon sängyssään 51 vuotta sitten.

Kampanja näkyi laajalti mediossa: televisiossa, somemainonnassa, myymälöissä ja omissa kanavissa. Saman Bed Peace -teeman alta tullaan näkemään vielä lisää tuote- ja mallistolanseerauksia myöhemmin tänä vuonna.

#bedpeace

Lanseerauspäivän vaikuttajalanseerukseen osallistuivat Elisa Taskula, Sara Vanninen ja Johanna Rontu, Meri Milash, Maiju ja Pia Voutilainen. Viikon aikana sänkyyn nousivat myös somevaikuttajat Tiina Arponen, Outi Les Pyy, Carita Alfthan, Mona Visuri, Eino Nurmisto, Veera Jussila ja Ami Värt sekä joukko Finlaysonlaisia ja suomalaisia some-ja mielipidevaikuttajia; mm. poliitikko Ozan Yanar, toimittaja Noora Shingler, professori Minna Halme, Makian perustaja Joni Malmi, taiteilija Jani Leinonen sekä toimittaja Jani Niipola.

Mielikuvan kehitys

#1

Mielikuva markkinan
vastuullisimpana toimijana

#1

Tuotteiden paras
hinta-
laatu -suhde

#3

Spontaani
tunnettuus

Myynnin kehitys varsinkin verkkokaupan osalta on ollut tänä vuonna päätä huimaavaa

Kiinnostuitko?
Keskustelen mielelläni
kanssasi lisää:

LEENA KOMULAINEN

CEO

+358 50 409 3225