Uniqu Hehkuva hyvinvointi

Saimme tehtäväksi rakentaa yhdessä Orionin kanssa kokonaan uuden ravintolisäbrändin aina brändin visuaalisesta ilmeestä markkinointiviestinnän konseptiin ja uutuuden lanseeraukseen.

Orionin kehittämä Uniqu®-sarja auttaa edistämään terveyttä ja hyvinvointia proaktiivisesti sekä kukoistamaan jokaisessa elämän vaiheessa. Koska muutokset tapahtuvat ajan mittaan, erilaiset tarpeet ja keinot hyvinvoinnin ylläpitämiseksi muuttuvat – siksi myös ravintolisäsarjalta kaivataan monipuolisuutta.

Otimme tavoitteeksi lunastaa kohderyhmän mielissä paikan kokonaisvaltaisena hyvinvoinnin tukipilarina ja edistäjänä kunkin ihmisen yksilöllisyys ja yksilöllinen elämänvaihe huomioiden. Uusi brändi haluaa edistää iloa, voimaa ja ylpeyttä oman näköisestä elämästä. Markkinointiviestinnän konseptin ja uuden brändin lanseerauksen kärki onkin simppeli:
Uniqu on olemassa tukeakseen hyvinvointia läpi erilaisten elämänvaiheiden ja tukemassa sitä, mikä on olennaista.

Designajattelun lähtökohtana oli luoda ilme, joka erottuisi joukosta, mutta ei olisi liian kaukana suomalaisesta sielunmaisemasta. Ravintolisien visuaalinen ilme on Pohjoismaissa perinteisesti noudatellut hyvin kliinistä ja vaaleita sävyjä suosivaa linjaa. Kansainvälisten referenssien sekä Suomessa nähtävien ratkaisujen innoittamana päädyimme muotokieleen, joka huokuu sekä iloa että rohkeutta ja moderniutta.

Suunnittelussa huomioimme vallitsevat designtrendit, mutta niistä on myös tarkoituksellisesti haluttu poiketa. Jokainen tuote on mietitty omana yksilöllisenä ratkaisunaan sekä osana suurempaa tuoteperhettä. Tyylikäs design edistää osaltaan brändin tavoitetta lisätä ylpeyttä: se houkuttelee pitämään tuotteet rohkeasti esillä.

Logo on saanut inspiraatiota pohjoismaisesta yksinkertaisuudesta ja positiivisesta elämänasenteesta. Lääkekapselia muistuttava ”i” kirjain viittaa leikkisästi Orionin toimialaan.