Kalevala Koru Klassinen korubrändi löysi sielunsa


Yhteistyömme Kalevala Korun kanssa alkoi sen 80-juhlavuoden aattona. Ennen niin vetovoimainen korubrändi oli vuosien varrella hukannut vähän kuin vahingossa tärkeimmän kohderyhmänsä: nuorehkot kaupunkilaiset naiset. Markkinointi oli keskittynyt julkkisten suunnittelemien korujen ympärille.
#Kesyttämätön – kampanja
Juhlavuoden kunniaksi lähdimme etsimään Kalevala Korun kadonnutta sielua ja sanoittamaan sitä kaiken toiminnan lävistäväksi Emotarinaksi. Tarina löytyi Kalevala Korun juurilta; Se oli perustettu kunnianosoitukseksi suomalaiselle naiselle ja toimimaan parantaakseen naisen asemaa yhteiskunnassa. Nyt sama missio piti vain tuoda tähän päivään ja löytää sille vastinpari nuorten naisten maailmasta.
Emotarina kiteytyi lupaukseen ”Kesyttämätöntä kauneutta”. Sillä Kalevala Koru halusi juhlia suomalaisen naisen itsenäisyyttä ja kannustaa jokaista rikkomaan vanhoja, ahtaita naisen rooleja.
Emotarina kiteytyi lupaukseen ”Kesyttämätöntä kauneutta”. Sillä Kalevala Koru halusi juhlia suomalaisen naisen itsenäisyyttä ja kannustaa jokaista rikkomaan vanhoja, ahtaita naisen rooleja. Emotarina alkoi versoa markkinointia, joka sytytti suoranaisen roihun: yhdessä yössä Kalevala Koru nosti 19 sijaa sijoitustaan ”Suomen kiinnostavimmat brändit” mittauksessa. Se rikkoi kaikkien aikojen kuukausimyyntiennätyksiään peräkkäisinä kuukausina. Se hankki ansaittua mediaa satojen tuhansien eurojen arvosta. Ja markkinointi päätyi lopulta myös lukion oppikirjoihin esimerkkinä kantaaottavasta mainonnasta.



Naarasleijona – kampanja
”Kesyttämätöntä kauneutta” synnytti myös yhden Kalevala Korun myydyimmän korun, Suomen Naarasleijonan, jonka ensimmäinen ylpeä kantaja oli pop-tähti Alma.

