Moomin by Arabia Mooments of Magic

Moomin by Arabia nostettiin vuonna 2021 Fiskars Groupin brändihierarkiassa ”voittavien brändien” kategoriaan, ja sille asetettiin kunnianhimoiset globaalit kasvutavoitteet. Ensimmäisessä vaiheessa kasvua haetaan Pohjoismaissa, Japanissa ja Kiinassa, seuraavassa vaiheessa Iso-Britannian ja Amerikan markkinoilta. Fiskars valitsi kilpailutuksen kautta Ivalon brändin globaaliksi lead agencyksi.

Yhteistyö alkoi brändistrategian rakentamisella. Osallistimme Ivalon ja kumppanitoimistojemme asiantuntijoita kaikilta avainmarkkinoilta: Pohjoismaista ja Aasiasta. Loimme yhdessä vahvan pohjan, jonka päälle on rakennettu eri maiden viestintä- ja markkinointikonsepteja kulttuuriset erityispiirteet huomioiden.

Ivalo toimii Moomin by Arabian kumppanina kaikessa markkinointiviestinnässä kaikilla avainmarkkinoilla. Yhdessä ovat rakentuneet mm. brändistrategia, kattokonsepti, brändin uusi visuaalinen ilme, go to market & markkinointistrategia, verkkokaupan uudistus ja siihen liittyvä asiakaskokemus, sosiaalisen median strategia, vaikuttajastrategia, kanavastrategia sekä asiakkuusmarkkinoinnin tulevaisuus.

Parin vuoden kumppanuuden aikana olemme olleet laatimassa konsepteja mm. Punaisen Ristin sekä Finnairin kanssa toteutetuille yhteistöille, Moomin Dayn tuotelanseerauksille, ABC-mukeille, kausimukien lanseerauksille, pienemmille uusille tuotekategorioille sekä viimeisimpänä isolle uudelle aluevaltaukselle eli tekstiilikategorian lanseeraukselle.