Posti Suomen kokoinen lupaus

Maineongelmista kärsivä Posti on tehnyt viimeiset vuodet suurta muutosta sisäisesti. Uuden markkinointiviestinnän konseptin myötä käynnissä oleva työ haluttiin tehdä näkyväksi myös ulkoisesti.

Tänä päivänä postilaiset käyvät päivittäin miljoonien ihmisten ovella ja totuus on, että ylivoimaisesti suurin osa toimituksista sujuu vaivatta. Jokainen virhe on kuitenkin liikaa ja Posti on sitoutunut kehittämään toimintaansa yhdessä asiakkaidensa ja työntekijöidensä kanssa.

Postin bränditarinaa työstettiin satojen postilaisten voimin. Avoimissa vastauksissa toistui yksi tärkeä termi: Välittäminen. Siitä syntyi koko Postin suurta muutosta kuvaava lupaus, joka kuvaa niin postilaisten asennetta kuin Postin tärkeää perustehtävää jo 400 vuoden ajalta: välittää tavaroita, tunteita ja tietoa kaikkialla Suomessa.

Postin uusi markkinointiviestinnän kattokonsepti lanseerattiin huhtikuussa 2023. Lanseerauskampanja käynnistettiin somessa, jonka jälkeen se nostettiin sekä maksettuun että ansaittuun mediaan laajemmin. Konseptin pääviesti lähetettiin postikortteina kaikkiin suomalaisiin koteihin ja kaikesta kampanjaviestinnästä ohjattiin lukemaan lisää Postin toiminnasta ja sen kehittämisestä kampanjasivulle.