Kekäle Vastuullinen kotimainen kasvutarina

Vaatemyymäläketju Kekäleen kunnianhimoinen tavoite on nousta Suomen tunnetuimmaksi ja vastuullisimmaksi vaatekauppaketjuksi ja peitota matkalla jättimäiset, kansainväliset kilpailijat. Ivalo lähti innolla mukaan tällaiseen urakkaan.

Aluksi oli ratkaistava, miten vaatteita voi myydä olematta osa pikamuotijäteongelmaa. Brändin pääviestien lisäksi myös ilme kaipasi kirkastusta. Yhteinen taival alkoi brändityöllä, jossa yhdessä siilattiin Kekäleen ja sen kohderyhmien jakama merkityksellisyys. Se kiteytettiin Emotarinaksi ja jalkautettiin laajamittaisen visuaalisen uudistuksen myötä.


Brändityössä Kekäleen lupaukseksi muodostui Osta vähemmän, pidä enemmän. Se kertoo, että Kekäleen filosofia ei ole myydä mahdollisimman paljon vaatteita, vaan mahdollisimman hyviä vaatteita, joita on ilo pitää jopa vuosia. Kun vaatteita ei hanki kaapin pohjalle hillottavaksi, vaan lempivaatteiksi käyttöön, kiittävät siitä niin kukkaro kuin ympäristökin.

Kun Kekäle-brändin ydin oli löydetty ja hiottu kirkkaaksi, oli aika rakentaa polku Emotarinasta jokaiseen brändin ja asiakkaan väliseen kohtaamispisteeseen myymäläpinnoista uutiskirjeisiin ja mainosbannerista kanta-asiakkaan alennuskuponkiin. Loimme Kekäleelle myös uuden, jatkuvan tekemisen strategian, joka virtaviivaisti kuukausittain vaihtuvien teemojen ja kampanjoiden jalkauttamista myymäläpintoihin ja mainontaan merkittävästi. Entisten, erillisten kampanjoiden sijaan yhdenmukaiset, toistuvat konseptit vähensivät jatkuvaan tekemiseen sidottua työn määrää valtavasti ja selkeyttivät kokonaisvaltaista brändikokemusta.

Ajatuksella valitut on Kekäleen kuukausittain kuratoima kokoelma vaatteita ajankohtaisista trendeistä ja valikoimista.

Ihan uutta -konseptin avulla kerrotaan asiakkaille, että nämä vaatteet ovat ihan uutta ihanuutta Kekäleen valikoimissa.

Kekäleen valikoimissa on vaatteita yli sadalta brändiltä. Kekäle 💚 on konsepti, jossa nostetaan esiin trendaavia, vastuullisia ja muuten kiinnostavia brändejä.

Tiivis yhteistyö Ivalon ja Kekäleen välillä jatkuu edelleen. Työstämme yhdessä esimerkiksi Kekäleen kanta-asiakkuusohjelmaa sen kaikkine asiakaskohtaamispisteineen, tuomme perinteistä asiakaslehteä digimaailmaan ja suunnittelemme erilaisia palvelu- ja tuotekehityskokonaisuuksia. Tuotamme myös yhteistyössä sisältöä luomaamme somekonseptiin ja kehitämme jatkuvasti markkinoinnin mittarointia.