Reissumies Oman tiensä kulkijoille

IVALO Creative Agency toimii Fazer Leipomoiden strategisena luovana kumppanina. Kehitämme erityisesti Oululainen-brändin tuotteiden (Jälkiuuni, Reissumies, Pullava) markkinointia.
Työskentelymme on Fazerin kanssa hyvin datalähtöistä. Fazer seuraa tarkasti kuluttajien makumieltymysten muutosta, käyttötilanteiden kehittymistä, kulutustrendejä, brändimielikuvien kehitystä, myyntejä, ja muutoksia markkinassa. Yhteistyö asiakkaan, mediatoimiston ja Ivalon välillä on saumatonta. 

Reissumies on hyvä esimerkki yhteistyöstämme. Sen brändistrategia luotiin uudelleen Ivalon johdolla vuonna 2021. Tuote itsessään on geneerinen ruisleipä, jonka kilpailueduksi määriteltiin tunnettu brändi ja sen ikoninen ilmentymä, Reissumies-hahmo.

Reissumiehen purposeksi löydettiin voiman antaminen oman tien kulkijoille ja aina heikompien puolustaminen. Markkinoinnin tavoitteeksi määriteltiin merkityksellisyydestä kumpuavien puheenaiheiden luominen ja ansaitun median hyödyntäminen.

Ensimmäinen ulostulo uudella positiolla tapahtui syksyllä 2021, kun Reissumies-pakkauksissa ikoninen Reissumies-hahmo antoi tilaa inklusiivisemmille hahmoille: transmiehelle, maahanmuuttajalle ja toipuvalle addiktille.

Tuloksena ennennäkemätön 9% myynnin kasvu hyvin stabiilissa markkinassa, 750 000 euron arvosta ansaittua mediaa ja yli 20 000 euron lahjoitus nuoriso ja inklusiivisuustyöhön. Kampanja jatkuu vuonna 2022 rakentaen samaa merkityksellisyyden teemaa oman tien kulkijoille.